Aquest és el blog de la SAME de la UEC de Barcelona. Es tracta de publicar piades, comentaris, noves ressenyes, itineraris.... I tot allò que cregueu interessant de publicar.

Homo Montserratinus, 145m, 6b.

Roca d'en Sanhida (Ecos), Montserrat

Aproximació: Aparquem el cotxe a uns 200m de Santa Cecília (direcció Can Massana). Just davant trobarem unes escales que ens duen al camí de l’Arrel, que prenem en direcció Can Massana. Al cap d’una estona trobem el desviament de la Canal de la Llum, la qual seguim uns minuts, per desviar-nos a mà dreta cap a la font de la Llum. La via s’inicia en un marcat diedre uns 50m passada la font (30 minuts)

Material: Tascons, friends fins el C3, bagues per savines i unes 15 cintes

Equipació: Semi-equipada. Trobarem alguns claus, ponts de roca i tacs de fusta, no hi ha cap expansió als llargs. Totes les reunions equipades amb expansions (mínim 2).

Descens: Baixarem en 3 còmodes ràpels, un primer fins a la R5 (30m), un segon ràpel en línia recta (40m) i un últim fins al terra.

Observacions: Excel·lent via per disfrutar de l'autoprotecció. En general bona roca durant tota la via, tot i això trobarem algunes zones descompostes on s'ha d'anar amb compte.
La via es baixa rapelant, així que podrem deixar les bambes a peu de via. Un cop fet el primer ràpel de descens tornarem a passar per la R5, així que també podrem deixar material a la reunió per gaudir al màxim l’últim i espectacular llarg.

Descripció:

L1: La via comença per un diedre bastant fàcil (V) que ens servirà per anar escalfant motors. Trobarem dues sabines, un clau, i bons emplaçaments per les proteccions.

L1

L2: Seguirem remuntant el diedre fins arribar al sostre (V+). A partir d'aquí començarem la travessia (6b) on trobarem bons cantus per les mans, tot i això haurem de fer un bon joc de mans i peus si volem encadenar. L'últim metre de sostre abans de la reunió el trobarem un pel descompost, vigilar on ens agafem si no volem volar abans d'haver arribat a la R. A l’inici del llarg trobarem dos claus i al sostre dos tacs i dos claus.

L3: Llarg curt d'uns 15 metres, força curiós. Començarem amb una petita travessia a la dreta (IV) fins trobar un primer clau, a partir d'aquí remuntarem la fissura mig per dins, mig per fora i amb alguna mà a la placa fins arribar a un primer clau, seguidament trobarem un tac de fusta (V+/6a) Uns petits passets cap a la dreta per la placa i ja serem a la reunió.

Clàssic V montserratí que es complica més del compte

L4: Llarg vertical que continua seguint el diedre. Trobarem un parell de tacs de fusta al començament del llarg, 2 claus cap al final i bons emplaçaments on col·locar alguna cosa. Al final del diedre farem una petita travessia de roca dubtosa cap a l'esquerra on trobarem la reunió (V+). Molt d'ull amb les pedres en aquest llarg, ja que la gran majoria aniran a parar a la reunió des d'on ens estant assegurant.

L5: Llarg de tràmit per arribar al veritable llarg. Sortirem de la reunió fins un petit pont de roca, a continuació trobarem un clau, i ja només quedarà seguir flanquejant uns 20 metres fins la reunió. Trobarem un parell d'arbres on col·locar alguna baga.

L6: Sense cap mena de dubte, el llarg estrella de la via. No cal dir gran cosa d'ell. Fissura de roca perfecte on totes les mans encaixaran a la perfecció, al igual que qualsevol tascó que posem. Trobarem un clau que ens ajudarà a superar el petit sostre inicial, un cop superat, només quedarà disfrutar del llarg.