Aquest és el blog de la SAME de la UEC de Barcelona. Es tracta de publicar piades, comentaris, noves ressenyes, itineraris.... I tot allò que cregueu interessant de publicar.

Cervino, Cresta del Leone

Ens comencem a encordar encara a les fosques, a les portes del refugi Carrel, intentant evitar les típiques aglomeracions de gent que es prepara dins del refu. Ja han sortit un parell de cordades davant nostre. Són gairebé les 5 i les ganes de començar a esvair dubtes i nervis poden amb el poc cafè que ens queda a la olla (de sobre i sense sucre, com ens agrada!!!). Remuntem les primeres cadenes que trobem, una mica nerviosos però a bon ritme. Ràpidament, atrapem a les primeres cordades en un petit punt de confusió on ningú sap per on segueix la línia. És ben fosc i les opcions són ben diverses: amunt a la dreta i una mica encigalats trobem la cordada madrilenya (amb la que vam compartir bromes ‘alpinístiques’ al Carrel durant la tarda) que decideix tornar enrere on ens trobem nosaltres i a l’esquerra s’hi ha enfilat un cordada austríaca (o això creiem). Ens posem darrere els austríacs, els quals un cop superat un díedre decideixen fer una petita travessa a la dreta. Ens els mirem. Sembla que no els acaba de convèncer on els està duent. Davant nostre tenim una placa molt tombada. Decidim provar sort i... BINGO!!! Un clau al cap d’uns metres ens fa decidir continuar en aquella direcció. Així aconseguim avançar les dues cordades i col·locar-nos al capdavant de la caravana.

Comença l'aventura, refugi d'Abruzzi (2 800m)       Colle del Leone (3 580m)

Vistes des del refugi Carrel (3 835m)

Finalment arribem a la cresta del Leone que separa la cara Sud i la Oest, el cel comença a clarejar i ens alegra les vistes amb una increïble sortida de sol a 4 000 metres. Aquí el camí es torna molt més intuïtiu; davant del dubte només cal buscar les infinites esgarrapades fetes amb grampons sobre la roca pel successiu pas de les cordades. Cada clau que trobem ens fa sentir més a prop del cim i ens dona més forces per seguir endavant esborrant els dubtes de la nit anterior. Seguim la cresta trobant claus cada 15-20 metres i ràpidament ens plantem al cim del Tyndall. Aquí el terreny és una mica més senzill i l’Edu aprofita per descarregar pes.

Fem una petita desgrimpada i a continuació un petit ràpel, d'uns 7 metres, que ens deixa a la bretxa que separa el Cervino i el Tyndall. Ja només queda l'últim tram fins el cim. Són uns escassos 200m i sembla que ja tinguem el cim a tocar. Aquí el terreny és força vertical i l’alçada i el cansament es noten. Finalment arribem a les últimes cadenes i escales que ens condueixen al cim. Ara ja ens ho creiem. Remuntem aquest tram ràpidament i sense gaires problemes, amb l'excitació al cos d'estar a punt de complir un somni.

A les 9 arribem tots sols a la creu que corona el Cervino i que et demostra que sí, que és real i que estàs a 4478 metres d’altura, ni més ni menys. Amb el millor temps que hem vist per la vall durant els últims 3 dies aprofitem per relaxar-nos per primer cop des de que hem sortir del refugi 4 hores abans. Fumem uns cigarrets, fem unes fotos de cim, parlem amb els companys que encara dormen al càmping i gaudim del gran moment en el que portem pensant les últimes 48 hores. Qui ens hagués dit, 7 dies abans, que ara estaríem aquí, al cim del Cervino, a la gran muntanya que dibuixen tots els nens petits.

Cim del Cervino (4 478m)

Decidim baixar, abans de que comenci a pujar gent per les últimes escales i cordes que porten fins al cim i evitar així possibles esperes. Hem tardat 4 hores fins al cim, i esperem tardar-ne 4 més per tornar al Carrel, així que, sense preses i intentant anar segurs, comencem el descens.

Feliços després d'un grandíssim dia

Descens cap a Cervinia

Horari:

Dia 1:
Refugi dels Abruzzis -  Refugi Carrel: 3 hores

Dia 2:
Refugi Carrel – Cervino: 4 hores (ens llevem a les 4:15, i sortim sobre les 5:00)
Cervino – Refugi Carrel: 4 hores
Refugi Carrel – Cervinia: 3 hores

Material:

1 corda simple de 9mm i 60m. (creiem però més pràctic anar amb dues cordes de 30m, ja que la majoria de ràpels no passen dels 15m)
10 cintes llargues (aproximadament).
Placa per assegurar-nos en alguns punts i rapelar.
Piolet
Grampons
Portàvem alguns friends petits, però no ens van caldre, si no ens perdem i seguim en tot moment els claus no ens haurien de fer falta.

Sobre el refugi Carrel:

Abans de sortir de Barcelona, no vam trobar gaire informació clara sobre el refugi, si era lliure, guardat, quantes places tenia, si hi havia aigua per la vora...
El refugi podríem dir que és guardat i costa 15/nit (no es pot reservar i els guies que hi hagi en aquell moment s’encarregaran de cobrar-nos). Dins del refugi podem trobar olles, fogons amb gas, i una gran olla on podem anar fonent neu. Disposa d'un gran dormitori on a cop d'ull podrien dormir més de 40 persones, amb bons matalassos i forces mantes.

El lavabo es troba a l'exterior, millor descobrir-lo per un mateix i no treure-li la màgia amb grans descripcions.