Aquest és el blog de la SAME de la UEC de Barcelona. Es tracta de publicar piades, comentaris, noves ressenyes, itineraris.... I tot allò que cregueu interessant de publicar.

Canal del Pic de la Menera

Sortíem de Barcelona el mateix diumenge amb l'objectiu d'anar a fer alguna canal per la zona de Pas de la Casa – Grau Roig, a Andorra. El Pep és qui es coneixia més les canals de la zona i ens explicava que hi havia algunes de molt maques.
Ja des de dalt de tot de Pas de la Casa, veiem que els colls de les canals estan ben pelats i per això decidim baixar fins a Grau Roig a provar sort. Ho encertem! Les canals de la zona de Grau Roig tenen molt més bona pinta! Encara sense tenir clar quina canal fer, ens posem a foquejar, primer pel costat de les pistes d'esquí fins deixar-les i arribar al clot de la Menera, un petit circ on ens queda el Pic de la Menera just al davant i el Pic Negre d'Envalira a l'extrem esquerra i, entre mig, 4 o 5 canals amb molt bona pinta! Parem un moment i discutim quina és la que està en millors condicions. Acabem acordant d'anar direcció la canal del Pic de la Menera. Comencem a guanyar alçada fent les ziga-zagues característiques i perfeccionant les voltes maria del Miquel, que és de les primeres sortides d'esquí de muntanya que fa, de seguida agafa una molt bona tècnica.
La canal comença a fer-se estreta, el pendent cada vegada més pronunciat i decidim carregar els esquís a l'esquena, posar-nos els grampons i tirar recte amunt fins arribar als últims metres on un terreny mixte entre neu i pedra ens obliga a fer una grimpadeta final. Aquest últim tram de la canal ens ha deixat a tots un somriure d'orella a orella i més encara quan a l'arribar a dalt gaudim d'un dia espectacular, amb sol, sense vent i una temperatura molt agradable, que ens permet tenir unes vistes magnífiques. Descansem uns minuts, aprofitem per menjar una mica i decidim començar a baixar, primer desgrimpant els primers metres fins a poder posar-nos els esquís i poder acabar esquiant. Els primers són girs curts i tècnics però a mida que la canal es va obrint, hem acabat agafant més velocitat amb uns viratges més llargs i “disfrutons”, amb una neu molt fresca i bona durant quasi tot el descens fins arribar una altra vegada a les pistes que ens porten fins el pàrquing on teníem els cotxes.
En total 750m de desnivell positiu i unes 4 hores contant les parades. Una sortida curta però molt completa!