Aquest és el blog de la SAME de la UEC de Barcelona. Es tracta de publicar piades, comentaris, noves ressenyes, itineraris.... I tot allò que cregueu interessant de publicar.

Forcanada/Malh des Pois per la cara Sud-Est

Lac deth Horo amb la Forcanada al fons

Com tota bona aventura, sortim de la tenda amb el cel encara fosc. Són les 5:30 i ens trobem al Lac deth Horo, ahir vam fer la petita aproximació fins al llac deixant el cotxe a la pleta d’Horno, petita caminada de 10 minuts amb els esquís a l’esquena, i neu continua des de aleshores.

Sense encantar-nos gaire, a les 6:20 ens dirigim cap al llac a omplir cantimplores, anem lleugers, sense cordes ni arnès, amb la equivocada idea de trobar-nos la grimpada de la Forcanada neta de neu (com havíem vist al blog del Ciscu feia dues setmanes).

Sortint de la pleta d'Horno

Lac deth Horo

Remuntem la vall direcció al coll d’Alfred i en menys de 3 hores ens trobem al coll de la Forcanada. Trobem molta més neu de l’esperada, es veu que a la Val d’Aran les nevades encara no han acabat i trobem tota la grimpada tapada per una capa de neu, gel i roca. Tot i així decidim intentar-ho, pugem els primers 15 metres per la profunda neu amb certa confiança, però un cop que aquesta s’acaba, comencen els trams de roca descomposta tapades per una fina capa de neu que no veiem gens clar.

Camí de la Forcanada

Grimpada des del coll cap al camí del cim inferior                                Als peus de la Forcanada

Un cop més, com ja ens va passar l’any passat, ens retirem de nou al coll. Dos de nosaltres que ja vam estar a la retirada de l’any passat decidim intentar-ho per la pala Sud-Est que separa els dos cims de la Forcanada, hi ha força neu i només s’han de superar uns petits metres de roca. Tot i això, quan estem superant el petit tram de roca, una petita purga de gel i neu ens cau de dalt. Poder ja es massa tard per intentar pujar per aquesta banda encarada al Sur, la neu ja està molt humida i no té molta consistència, així que abans de endur-nos més sorpreses, ens donem per vençuts per tercer cop.
Fem el descens fins les tendes per neu molt canviant, recollim el campament i abans de les 2:00 estem de nou al cotxe, sense cim, però tots sencers. L’any vinent haurem de  tornar.