Aquest és el blog de la SAME de la UEC de Barcelona. Es tracta de publicar piades, comentaris, noves ressenyes, itineraris.... I tot allò que cregueu interessant de publicar.

Pilier Sud, Mont Aiguille

320 m, V+

Ressenya Mont Aiguille
Pilar Sud, 320m, V+

1a ascenció:
Sortida per la cara SE: Serge Coupé, A. Cornaz. 1/6/1952
Sortida directe: Serge Coupé, M. Mariet. 8/6/1958

Aproximació: Ens dirigim al petit poble de Richardière. Passat aquest, la carretereta passa a ser una pista. Al poc, passarem pel costat d’una caseta d’unes pistes d’esquí de fons, després, a mà dreta, trobarem un parquing amb una taula de picnic (bon lloc on passar la nit tranquil·lament). És possible deixar el cotxe un pel més amunt, seguint la pista en direcció al coll de Laupet.
Seguim aleshores el bonic sender, que en pujada i bona hombra, es dirigeix al coll de Laupet. A mig camí del coll, una grossa fita ens marcarà la desviació, a mà dreta, que ens deixarà directament a peu de via. (1 hora)

Material: 12 cintes, corda doble (rapel d'uns 50 m al descens), útil un joc de friends fins el 1 de Camalot i algún cordino.

Equipació: Semiequipada amb claus, spits i parabolts. Reunions equipades de tot tipus (força còmodes).

Observacions: Via clàssica de magnific recorregut que supera tot el pilar sur pels llocs més “fàcils” i obvis. Tot i el grau de la via no ser gaire elecat, no confiar-se, ja que tota l’escalada la realitzarem sobre roca trencada que possarà a proba els nostres nervis.

No recomanem ficar-si a la via en cas de tenir una cordada per davant, és practicament impossible no llençar cap pedra, algunes de tamany considerable.

Descens: Fàcil si es coneix, però perdedor el primer cop. Ens dirigirem a la cara Oest de l'altiplà on trobarem una gran placa conmemorativa, al seu costat trobarem la canal de descens. La baixarem sempre recte i avall fins trobar les diverses instal·lacions de rapel.