Aquest és el blog de la SAME de la UEC de Barcelona. Es tracta de publicar piades, comentaris, noves ressenyes, itineraris.... I tot allò que cregueu interessant de publicar.

Desafortunat intent a la canal NW de la Forcanada

Com ja vam fer dos anys enrere la idea és fer la canal Nord de la Forcanada, també anomenada Malh de Pois. Aquest cop decidim dormir a la petita cabana de l’Artiga de Lin amb la intenció de poder gaudir més els 1400 metres de baixada i estalviar-nos així el pes de la tenda i dels trastos.

Perilh Lauets!

Comencem a remuntar la primera allau que cada any cobreix la pista asfaltada, només ens queden 5 km més!! Mig quilòmetre més endavant ens tornem a trobar una altra allau, aquesta encara més gran. Finalment quan ja només queda un quilòmetre i mig per arribar al pla de l’Artiga ens calcem els esquís i prosseguim fins a la cabana on passem la nit.

Centre d'educació ambiental

L’endemà, sortim de la cabana ben lleugers i amb els esquís ja als peus. Comencem a remuntar l’empinada pendent que porta als estanys des Pois que a l'igual que fa 2 anys està totalment purgada per les allaus.

Pujada cap als estanys des Pois

Un cop als estanys des Pois la neu comença a tornar-se més dura, fins a tornar-se una completa capa neu crosta impracticable amb els esquís.
Per damunt del segon estany, posem els esquís a l’esquena i continuem a peu. Per sota la crosta de neu, 2 pams de neu tova ens dificulten molt la pujada, tot i així aconseguim arribar al peu de la canal i malauradament aquesta es troba en les mateixes condicions. Neu duríssima per tot arreu.
No ens ho pensem gaire i abandonem la idea de fer la canal. Ens calcem els esquís i comencem el descens amb molt de compte. En un flanqueig en cerca de millor neu, els cantos dels esquís fallen i faig 100 metres de cap fins que afortunadament em paro abans d’arribar a l’estany.
Sembla que no era el cap de setmana per anar de cares Nord...
Finalment arribem al refugi on recollim tot, recuperem forces i retomem els fantàstics 5 quilòmetres fins al cotxe.
No ha sigut la millor esquiada de la temporada, ni hem trobat la neu que esperàvem, tot i així un gran cap de setmana d’ensurts i canya pel cos!

Retirada abans de temps
Esquís a l'esquena per baixar!! Com ens hem de veure...

Les excavadores ens van facilitar la tornada