Aquest és el blog de la SAME de la UEC de Barcelona. Es tracta de publicar piades, comentaris, noves ressenyes, itineraris.... I tot allò que cregueu interessant de publicar.

Gran Diedro, 210 m, V+. Pico Rusell

Ressenya Gran Diedro al Pico Russell

Aproximació: des del refugi de Coronas sortirem en direcció l’ibón de Llosas. Fins al refugi podrem arribar directament en cotxe quan la pista de Vallibierna és oberta (primavera o tardor), o caminant o en autocar quan està tancada (estiu),.
Des del ibón anirem direcció est guanyant alçada a poc a poc, passarem l’ibon petit de Llosas i seguirem les fites en direcció nord, poc després ja podrem veure la paret sud del Pic de Rusell i el gran diedre on ens dirigirem. Abandonarem les fites i seguirem tartera amunt fins a peu de paret. 1h 30 min  des del ibón de Llosas.

Material: joc de friends, tascons i bagues.

Equipació: només trobarem equipades les reunions (amb parabolts i anelles per ser rapel·lades). Tota la resta de la via la trobarem ben neta.

Descens: baixarem per la via normal del Pic Rusell. Un cop al cim podrem veure les fites de baixada, ens dirigirem cap a l’oest seguint-les i arribarem a una canal que haurem de baixar/desgrimpar. Seguidament flanquejarem per un bonic camí que va pel mig de la paret fins a arribar de nou a la vall per on hem pujat.

Observacions: via molt bonica, d’itinerari lògic i perfecte per l’autoprotecció. Una bona elecció per fer un cim de 3000 metres escalant si no es volen sorpreses.
També podrem combinar l'ascensió amb la cresta Russell-Margalida-Tempestades-Aneto.

Descripció:

L1: començarem la via per una marcada fissura cap a l’esquerra (IV), un cop la superem, pujarem un parell de metres en vertical fins a un gran bloc que podrem llaçar. Des d’aquí tenim dues opcions per anar a buscar l’únic parabolt de la via (V): travessia a la dreta fins a la vertical del parabolt i pujar o a mitja travessia pujar en vertical buscant unes grans lastres on podrem protegir i després moure’ns horitzontalment fins al parabolt.
Un cop superat el parabolt pujarem verticalment fins a la reunió. 55 m.

Arribant a la R1.

L2 i L3: dos llargs de bona llargada sense pèrdua (45 i 50 metres respectivament). Haurem de pujar seguint el diedre on podrem protegir al gust amb friends, tascons i bastants ponts de roca. Els dos llargs tenen un passet de IV+/V, però els podrem superar sense grans complicacions i amb bones proteccions.
La R2, la realitzarem al mateix diedre, en una petita plataforma, la R3 la trobarem a la banda esquerra del diedre, a una còmoda feixa.

Camí de la R2.

L4: entrarem de nou al diedre i pujarem cap a dalt seguint la tònica dels anteriors llargs. Al final del diedre trobarem un gran bloc que superarem per l’esquerra (pas de IV+/V), un cop el superem trobarem la reunió a mà esquerra.

R4, amb el gran bloc a l'esquerra.

L5: llarg de sortida sense complicacions, haurem de pujar cap dalt per terreny poc vertical però amb molta pedra suelta. La ressenya original ens envia per cap a la dreta per anar a buscar una reunió. Nosaltres vam pujar recte amunt i vam muntar reunió a la tartera de grans blocs que trobarem.
Per seguir fins els cim només haurem de seguir pujant per la tartera. 10 min.

R4 des de l'últim llarg, al loro amb les pedres!
Cim del Margalida, Tempestades i Aneto des del Pico Rusell

Descens del Pico Russell, baixarem per la zona més blanca (centre)