Aquest és el blog de la SAME de la UEC de Barcelona. Es tracta de publicar piades, comentaris, noves ressenyes, itineraris.... I tot allò que cregueu interessant de publicar.

Rocher de l'Arguille, couloir SW, 5.2

Rocher de l'Arguille, Couloir SW
Foto de Boris Pivaudran creador de Masherbrum
Massís: Belledonne
Duració: 1 dia
Alçada: 2.885 m
Desnivell + : 1.852 m
Dificultat: 50º (50 metres finals) 45º (200 metres)

Sortida obligada pels amants del descensos directes, de la pendent i dels couloirs. Arribant al cim del Rocher de l'Arguille ens espereran ni més ni menys que 1.400 metres de descens èpic on empalmarem un couloir una bona pala i per acabar un espectacular gorg.

Sortirem de Martinette i remuntarem per la "combe Madame" a través d'un bonic bosc. Uns metres abans d'arribar al refugi de la Combe ens dirigirem direcció NE per la "plagne Vaumart", pujarem fins a aproximadament els 2.300 metres, punt on haurem de dirigir-nos a l'esquerra buscant un coll poc definit però bastant obvi (única llengua de neu abans que sigui tot roca).

Combe Madame

Couloir SW, Rocher d'Arguille

Des del coll ja podrem veure el couloir SW per on pujarem, abans però haurem de baixar una vintena de metres.
Un cop al peu del couloir només quedarà remuntar-lo fins al cim, els primers 200 metres es mantenen sobre els 45º, durant els últims 50 metres el pendent passa a ser d'uns 50º.
Un cop al cim ja haurem passat el pitjor... Només quedarà treure les pells i gaudir de l'espectacular baixada que farem pel couloir i empalmarem amb el gorg que no supera en cap moment els 35º.

No tot són flors i violes...
La bona companyia francesa, un gran plaer esquiar amb aquestes màquines

i la bona companyia madrilenya que tampoc falti!
Comença la diversió! Primers 50 metres delicats, després a gaudir!