Aquest és el blog de la SAME de la UEC de Barcelona. Es tracta de publicar piades, comentaris, noves ressenyes, itineraris.... I tot allò que cregueu interessant de publicar.

Campi qui pugui al Grand Charnier d'Allevard.

37 sortides d'esquí de muntanya a l'esquena aquesta temporada, però cap com aquesta última. I és que per molts metres que facis, per molt ràpid que pugis o per molts cims que encadenis, no hi ha res com tornar a esquiar amb els companys de la SAME, amb els amics o en altres paraules, amb aquells que t'han ensenyat a gaudir de la muntanya i amb els que has compartit la teva passió els darrers 17 anys.

Dissabte ben d'hora, seguint l'horari francès i inclús amb retard tenint en compte la calurosa temporada, sortim a les 7:30 de Grenoble un estrafolari grup d'11 persones: 10 catalans, una madrilenya i un francès (que no sap el que li ve a sobre).
Després de la clàssica mitja hora que triguem a preparar-nos, per fi sortim pistes amunt direcció al Grand Charnier d'Allevard. Un cop al Col du Claran posem esquís a l'esquena i remuntem l'aresta del Petit Charnier, traiem pells i comencem a baixar-lo per derrera per anar a buscar el Grand Charnier.

Aproximació i petita cresta del Petit Charnier d'Allevard

Tornem a posar pells i comencem a remuntar l'aresta NO del Grand Charnier, poc abans del final de l'aresta una petita part del grup decideix emprendre el descens per la via normal. La resta prosseguim fins al cim on, un altre petit grup, decideix baixar del cim anant a buscar el Col du Balme.

La resta estrenyem bé les botes i ens dirigim a buscar l'entrada del couloir NO. Després de 5 minuts de discussió sobre quina és la bona entrada, finalment ens decidim per unanimitat en fixar-nos bé en l'orientació de la canal.

Cresta del Grand Charnier d'Allevard
Poc després ens tornem a trobar tot el grup als peus del Grand Charnier d'Allevard, punt on iniciem el retorn fins al cotxe que anteriorment hem deixat al Pont du Veyton a 627 metres.

8 hores més tard som al cotxe, amb 15 kilometres de distancia i 1400 metres de desnivell positiu al nostre derrera. No són els nostres millors números ni molt menys, però i lo bé que ens ho passem!?

Retorn i espera dels cotxes... practicant la combinació de cotxes per la temporada de barrancs...